Packeta România, sucursala locală a Packeta Group, platformă digitală globală pentru comerțul online și compania cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, accelerează extinderea rețelei de puncte pick-up în România.

Compania depășește 700 de puncte pick-up în România, în contextul cererii crescute de soluții alternative de livrare din partea magazinelor online și pe fondul cererii mari de locații de proximitate, de unde clienții magazinelor online partenere Packeta România își pot ridica produsele comandate.

„În 2022, ne-am propus să depășim 1.000 de puncte pick-up și să fim prezenți în majoritatea orașelor cu peste 20.000 de locuitori. Rețeaua de puncte pick-up din România este cea mai tânără dintre țările membre ale Packeta Group și, în ciuda dificultăților din ultimii doi ani de pandemie, am reușit să o dezvoltăm într-un ritm accelerat”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Identificarea de soluții alternative de livrare a devenit și mai importantă anul acesta, într-o perioadă cu creșteri ale prețurilor la carburanți, a inflației, a conflictului de la granița României, magazinele online căutând constant metode de eficientizare a cheltuielilor și de optimizare a bugetelor. Din punctul de vedere al logisticii de transport și retur, costurile unui magazin online care livrează la punctele pick-up sunt mai mici cu 35% – 40% față de livrarea coletelor la adresă.

+

Punctele pick-up Packeta sunt magazine fizice, aflate, de obicei, în zone populate, cu trafic intens, afiliate companiei Packeta, de unde clienții își pot ridica personal coletele comandate de la magazinele online. Magazinele de proximitate care le oferă clienților acest serviciu pot fi identificate foarte ușor, fiind semnalizate printr-un marcaj cu logo-ul Packeta afișat în vitrine.

Clientul selectează punctul pick-up preferat din pagina magazinului online la momentul plasării comenzii. După finalizarea comenzii, magazinul online (expeditorul) predă coletul transportatorului, care va fi direcționat către punctul pick-up ales de către client. Clientul primește un email cu codul de identificare al coletului, astfel încât să poată urmări online traseul coletului.

În momentul în care coletul a ajuns la punctul pick-up, clientul va primi din partea Packeta un SMS și un e-mail cu parola unică, necesare identificării coletului. Din acel moment, clientul poate să ridice coletul oricând, în termen de șapte zile, în conformitate cu programul de funcționare al magazinului în care este deschis punctul pick-up.