Grupul Orange a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al patrulea al anului 2021, disponibile la 31 decembrie. Începând cu 17.02.2022, ca urmare a achiziției a 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe Telekom Romania Communications, Orange România a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange și pentru a avea același referențial între Orange – Telekom Romania Communications.

În România, trimestrul al patrulea a fost marcat de finalizarea tranzacției prin care Orange România a achiziționat pachetul majoritar de 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe, Telekom Romania Communications. Tranzacția, prin care s-a achiziționat o bază de clienți cu servicii convergente fix-mobil și o infrastructură de rețea fixă, accelerează strategia Orange pentru servicii convergente în România.

În intervalul octombrie – decembrie, grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 430 de milioane de euro, având o creștere organică de 3% față de T4 2020, fiind generată de veniturile din servicii, ca urmare a măririi bazei de clienți. Datele consolidate provin de la grupul de companii care conține Orange România, Orange Services, Orange Money și Telekom Romania Communications.

„În România, anul 2021 rămâne unul dintre cei mai importanți pentru Orange, alăturarea Telekom Romania Communications marcând un moment istoric pentru compania noastră. […] Deși a fost al doilea an marcat de incertitudinile aduse de criza sanitară, rezultatele noastre sunt pozitive și demonstrează că avem o bază solidă, care poate face față unor situații imprevizibile. [...] Atenția noastră este îndreptată atât către business, cât și către impactul pe care-l avem în societate. De aceea, mă bucur să văd deschiderea clienților noștri către telefoanele recondiționate, care exemplifică importanța unor gesturi mici asupra întregii planete”, a afirmat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Cifra de afaceri consolidată pentru 2021 este de 1,235 miliarde de euro, având o creștere organică de 4% față de 2020, iar contribuția Telekom Romania Communications este consolidată doar la T4.

La 31 decembrie 2021, grupul Orange România oferea servicii mobile către 10.6 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,4 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți. Clienții sunt considerați RGU – unități generatoare de venituri, iar baza de clienți este consolidată.

Orange Money

La finalul lui 2021, Orange Money avea 300.000 de clienți, în creștere cu 15% față de finalul anului 2020. Anul trecut, Orange Money a lansat primul său card de credit, un produs caracterizat de clienți ca având una dintre cele mai competitive oferte din piață, atribut confirmat și de o triplare a vânzărilor în T4 2021 față de T3 2021.

Extinderea rețelei 4G

De-a lungul anului 2021, Orange s-a extins cu rețeaua 4G în 254 de localități, în timp ce rețeaua 4G+ a fost extinsă în 1.637 de localități. Pe parcursul T4 2021, mii de locuitori din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,31% din populație, în timp ce 366 de noi localități din mediul urban și rural s-au bucurat de avantajele rețelei 4G+. În ceea ce privește rețeaua 5G, aceasta este disponibilă astăzi clienților din 17 orașe.

Calitatea rețelei Orange România a fost reconfirmată de-a lungul anului 2021 atât de măsurătorile auditorilor independenți, cât și de cele ale autorității naționale, ANCOM.

În T4 2021, auditorul Systemics-PAB a clasat Orange pe primul loc la calitatea serviciilor de voce și date în România. La rândul său, auditorul independent LCC International a desemnat Orange ca fiind cea mai bună rețea de voce și date din zonele metropolitane și rurale din România, iar analiza Ookla a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence, obținute pentru operatorii români în a doua jumătate a anului 2021, a certificat că utilizatorii Orange România se bucură de serviciile celei mai bune rețele mobile din țară, beneficiind de cea mai rapidă rețea fixă și mobilă, cea mai mare acoperire mobilă, dar și de certificarea pentru cea mai rapidă rețea 5G.

De asemenea, măsurătorile independente efectuate de ANCOM în prima jumătate a anului 2021, prin Netograf.ro, au arătat că Orange are cele mai bune viteze pentru internet fix și mobil din România.

Creșterea veniturilor Orange Business Services

În 2021, veniturile totale din servicii B2B au înregistrat o creștere semnificativă față de anul 2020. Cea mai dinamică zonă IT&C în 2021 a fost cea de cloud, unde creșterea a fost de 25% față de anul trecut. La nivelul T4, a fost remarcată o creștere a serviciilor mobile ca soluție de comunicare la distanță pentru companii.

În luna noiembrie 2021, Orange Business Services a anunțat soluția de internet fix la viteze de 10 Gbps pentru companiile din București și Constanța, realizare ce demonstrează eforturile pentru a inova în zona de conectivitate fixă care să susțină sectorul public și privat din România.

Servicii digitale

YOXO, primul abonament mobil complet digital din România, fără perioadă contractuală, a reușit în T4 să își crească baza de clienți de aproape 4 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea a fost determinată de noile oferte introduse cu ocazia aniversarii produsului și de noile facilități dezvoltate la solicitarea clienților, precum gestionarea mai multor numere YOXO din aceeași aplicație.

În al patrulea trimestru din 2021 a continuat creșterea semnificativă a clienților care au optat pentru zona de e-commerce și servicii digitale, nivelul de utilizare a serviciului My Orange pentru tranzacții procesate digital, tranzacții de reîncărcare și plată în My Orange crescând cu peste 25% față de perioada similară a anului trecut.

Credit foto: Photo 15748899 © Lucian Milasan | Dreamstime.com