Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, au înregistrat la 30 iunie 2022 un ritm ridicat de creștere anuală, +9% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Soldul creditelor nete pe segmentul retail a crescut cu 5,3% în dinamică anuală, susținut atât de segmentul persoanelor fizice, cât și de segmentul companiilor foarte mici. Producția de credite acordate persoanelor fizice continuă să înregistreze o creștere de două cifre: +13% în primul semestru al anului 2022, față de aceeași perioadă a anului precedent, marcând un nou nivel-record pentru un prim semestru, impulsionată de o dinamică remarcabilă a creditelor nou acordate pentru locuințe (+77% față de 30 iunie 2021).

Creditarea companiilor a înregistrat o performanță solidă (+15,8% față de 30 iunie 2021), determinată de activitatea dinamică pe segmentul IMM-urilor (+36,8% față de 30 iunie 2021) și de creșterea solidă a creditelor acordate marilor companii (+7,5% față de 30 iunie 2021).

BRD a continuat să susțină activ IMM-urile eligibile în cadrul programelor guvernamentale, cu credite în valoare de 1,4 miliarde lei acordate în primul semestru al acestui an, dintre care 33% pentru sectorul agricol. Activitatea de leasing și-a reconfirmat performanța solidă, înregistrând o creștere a portofoliului cu 16,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

+

În același timp, în urma raportului semestrial, depozitele clienților au atins o medie de 54,1 miliarde lei în primul semestru al acestui an, în creștere cu 4% față de primul semestru al anului precedent. Creșterea depozitelor retail (4,2% în medie) a beneficiat de intrări mai mari în conturile curente ale persoanelor fizice, precum și de contribuția importantă a resurselor clienților companii foarte mici (+15,1% în medie față de iunie 2021). Creșterea depozitelor companiilor (+3,6% în medie față de iunie 2021) a fost impulsionată de creșterea susținută a depozitelor IMM-urilor (+4,8% în medie).

De asemenea, activitatea comercială BRD în prima jumătate a anului a generat un set de rezultate financiare pozitive, cu venituri totale de 1.642 milioane lei, mai mari cu 7,6% în comparație cu primul semestru al anului 2021. Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere de două cifre, cu un avans important al veniturilor din dobânzi determinat atât de volume, cât și de rate ale dobânzilor de piață ridicate (nivelul mediu al ROBOR la trei luni a fost de 4,55% în primul semestru al acestui an, față de 1,60% în primul semestru al anului 2021).

În consecință, profitul net al Grupului BRD s-a ridicat la 617 milioane lei (față de 626 milioane lei în semestrul I 2021), iar ROE s-a situat la un nivel mai mare, de 15,6% in primul semestru al acestui an (în comparație cu 12,6% în primul semestru al anului 2021).