Pe măsură ce serviciile bancare trec printr-o schimbare profundă pe fondul dezvoltării tehnologiei și al schimbării preferințelor consumatorilor către noi mijloace de plată, un nou concept se conturează și revoluționează industria financiară: open banking.

Utilizarea algoritmilor a dus serviciile bancare mobile la un nivel fără precedent, făcându-l pe Ivo Grigorov - CEO, Credefi Ltd din Italia să estimeze la 300 de miliarde numărul de tranzacții online alternative (în afara serviciilor bancare tradiționale) la nivel mondial anul trecut, cu o prognoză de dublare până în 2026.

Credefi folosește în Italia algoritmi de la Experian, cea mai importantă companie globală de servicii de informații, ceea ce i-a permis să facă față schimbărilor induse în principal de pandemia care a început în 2020.

Organizațiile încearcă acum să creeze o experiență digitală a clienților cât mai lină, ușoară și transparentă posibil.

„Criza sub orice formă, financiară sau pandemică, face ca reglementările să devină din ce în ce mai dure. Utilizarea instrumentelor inovatoare pentru tratarea datelor mai structurate devine factorul cheie de succes. De exemplu, vedem cum guvernanța de mediu și socială va schimba modul în care companiile sunt evaluate în viitorul apropiat”, a spus Spiros Giourgas, director de vânzări Balkans, Experian.

De exemplu, UniCredit Group a lansat buddybank, disponibilă în prezent doar pentru clienții italieni, o bancă numai pentru dispozitive mobile, accesibilă doar prin smartphone, disponibilă pe iOS, Android și recent pe platformele Huawei.

Potrivit lui Massimo Bondanza, Head of marketing & products la buddybank, mobile banking „permite utilizarea de formate mici, datorită folosirii smartphone-urilor pentru interacțiune, în locul desktop-urilor. De asemenea, a trebuit să eliminăm toate sesiunile de lucru în afara smartphone-ului. Totul începe și se termină în telefonul mobil”.

Buddybank folosește soluții Experian, iar acest lucru a permis implementarea rapidă a serviciilor, fără sucursale fizice, fără hârtii, iar asistența clienților se face prin chat.

Aceste două exemple sunt în concordanță cu concluziile celui mai recent Raport de Afaceri și Consumatori Experian 2021 din EMEA, care dezvăluie că 62% dintre companii cred că au nevoie de mai multe date pentru a-și alimenta nevoile de analiză, în timp ce 65% explorează diferite tipuri de seturi de date pentru a îmbunătăți. acuratețea analizelor lor (de exemplu, utilizarea surselor de date netradiționale, cum ar fi open banking), iar 67% dintre companii acordă prioritate investițiilor în digitizarea proceselor de bază.

Datele au apărut pe baza sondajului realizat de Forrester Consulting în numele Experian, în august 2021, la care au răspuns peste 598 de factori de decizie seniori din companii de servicii financiare și de telecomunicații din regiunea EMEA.

62% dintre companii au înregistrat o creștere sau o creștere semnificativă a cererilor de credit de la noi clienți în ultimele 12 luni. Organizațiile care suferă în continuare de întârzieri din cauza soluțiilor manuale sau a verificărilor clienților care încetinesc procesul vor fi afectate și vor pierde afaceri.

Pandemia și răspândirea rapidă în masă a utilizării internetului și a cumpărăturilor si interacțiunii online au deschis calea către o nouă tendință perturbatoare în serviciile bancare, care se angajează în direcţia serviciilor exclusiv mobile. Și, potrivit managerilor băncilor fintech și mobile, care au vorbit la o serie recentă de webinarii în timpul Săptămânii Inovării Experian, operațiunile bancare mobile disruptive confiscă deja o parte din cota de piață de la băncile tradiționale.

Experian este o companie globală de servicii informatice, cu 17.800 de angajaţi care operează în 45 de țări.

Credit foto: Photo 158723453 © Wrightstudio | Dreamstime.com