ARIADNEXT by IDnow a obținut aprobarea Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) pentru serviciul său de onboarding AutoIdent+QES.

Soluția a fost recunoscută în conformitate cu standardul de identificare la distanță ADR care va intra în vigoare pe 22 iulie 2022.

România în fruntea integrării complet digitale și sigure

Digitalizarea continuă a fost accelerată de pandemia de Covid până la punctul în care, în sectorul bancar, de exemplu, 21% dintre europeni nu merg niciodată la o bancă și își desfășoară toate activitățile bancare de la distanță.

Transformarea digitala este în plină expansiune și, pentru a urma această cerere a societății, statele și autoritățile de reglementare trebuie să ofere un cadru legal pentru a asigura calitatea și securitatea necesare tuturor părților.

În cazul sectoarelor strict reglementate, cum ar fi serviciile financiare, care sunt supuse unor reguli clare privind combaterea spălării banilor și fraudei, Uniunea Europeană a implementat Directiva Europeană AML care impune acestor sectoare reguli stricte de integrare pentru a preveni aceste riscuri, în special în timpul procesului de onboarding (KYC – cunoașterea clientului).

În 2019, România a transpus prin Legea 129/2019, completată prin Ordinul Ministerului nr.102/2020, a 4-a Directivă Europeană Anti-Spălarea Banilor (AML), reglementând astfel procesul KYC în cazul identificării de la distanță.

Acesta prevede că companiile care doresc să-și identifice clienții de la distanță ar fi obligate să utilizeze soluții digitale certificate de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

ADR a publicat standardele privind reglementarea, recunoașterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare la distanță a persoanei prin mijloace video în Monitorul Oficial al României. sub numărul 1119 la 24 noiembrie 2021.

Acest pachet legislativ prevede ca, începând cu data de 22 iulie 2022, furnizorii de servicii care doresc să utilizeze soluțiile de identificare video la distanță în România trebuie să respecte regulile de identificare video și să fi obținut avizul eliberat de Autoritatea Română de Digitalizare.

Soluția de grup IDnow AutoIdent+QES, certificat eIDAS de TÜV în Italia a fost aprobată de Autoritatea Română deoarece recunoaște certificările la nivel european.

Care sunt cerințele ADR pentru furnizorii de servicii?

Furnizorii de servicii care urmează certificarea ADR trebuie să răspundă unor cerințe stricte, aliniate cu cerințele UE în lupta împotriva spălării banilor și a combaterii fraudei, si, de asemenea, să garanteze băncilor și instituțiilor financiare că clienții vor trece printr-o experiență digitală 100%.

Pentru a îndeplini aceste provocări, ADR include numeroase cerințe pentru furnizorii de verificare a identității de la distanță.

Aceștia trebuie să furnizeze mai întâi un raport de evaluare a conformității în conformitate cu prevederile regulamentului eIDAS.

De asemenea, li se cere să prezinte cerințele tehnice și de securitate minime ca formă de „identificare electronică”, așa cum este definită de Regulamentul eIDAS.

În al treilea rând, trebuie să fie conforme cu standardele ETSI TS 119 461 și, în sfârșit, să aibă implementarea sistemului de management al securității informațiilor (ISMS) certificat ISO 27001.

Cum funcționează soluția AutoIdent+QES ?

IDnow AutoIdent+QES este o soluție de onboarding end-to-end 100% eKYC, care oferă o soluție hibridă de verificare a identității, conformă cu Directiva AML-CFT, completată de o semnătură electronică calificată conform eIDAS.

Întregul proces de onboarding durează mai puțin de 10 minute în 80% din cazuri.

În primul rând, utilizatorul parcurge pasul automat al soluției făcând o fotografie și un videoclip cu documentul său de identitate. Utilizatorul face apoi un videoclip al feței sale ; soluția compară fotografia actului de identitate cu o fotografie extrasă din videoclipul liveness, pentru a s e asigura că persoana din spatele camerei este adevăratul deținător al documentului.

Ultimul pas al procesului pentru utilizatorul final este să semneze electronic documentul cu o parolă unică transmisă prin sms (OTP).

Între timp, soluția verifică că documentul de identitate este autentic datorită verificărilor de securitate automate și manuale și că persoana este în viață.

Odată efectuate verificările, identificarea este fie validată, împreună cu certificatul asociat, fie respinsă și certificatul său invalidat.

Ce înseamnă certificarea ADR?

Instituțiile financiare pot îndeplini așteptările clienților oferind o experiență digitală completă și sigură, cum ar fi Deschiderea Contului Online (OAO) și Semnarea Contractului Online, garantând un nivel mai ridicat de securitate tuturor părților.

Într-adevăr, serviciile de identificare certificate de ADR aduc același nivel de încredere ca o identificare față în față.

„Digitalizarea este un proces rapid si continuu, iar companiile care oferă soluții pentru identificare la distantă vin cu soluții inovatoare care răspund așteptărilor clienților. Grupul IDnow este cel mai avansat jucător din acest domeniu, deoarece avem deja o soluție complet digitală avizată de ADR, AUTOIDENT+QES. De asemenea, suntem pe final privind obținerea certificării pentru un serviciu de identificare autonom, soluție ce a fost deja certificată ETSI TS 119-461. Începând de astăzi, putem răspunde nevoilor pieței oferind soluții certificate. România se află în fruntea ambițiilor Europei și putem spune cu mândrie că ARIADNEXT by IDnow își urmărește ambiția de a fi lider în furnizarea de soluții de identificare de încredere în toată Europa ”, a spus Bertrand Bouteloup, Director General Adjunct al ARIADNEXT by IDnow.

Viitorul identificării la distanță

Pentru a afla mai multe despre noua legislație privind identificarea la distanță și despre modul în care aceasta va schimba modul în care clienții vor beneficia de servicii financiare 100% online, ARIADNEXT by IDnow și Future Banking organizează miercuri, 20 iulie 202 , începând cu ora 11.00 un webinar „Viitorul identificării de la distanță”.

Acesta va fi găzduit de Bertrand Bouteloup, Director General Adjunct al ARIADNEXT by IDnow și de Octavian Oprea, VicePreședintele Autorității pentru Digitalizarea României.

Puteți să vă înscrieți aici.

Evenimentul are loc pe platforma de evenimente a IC Events.

În cadrul webinarului gratuit puteți afla direct de la reprezentanții ADR și de la cei ai furnizorilor de tehnologie cum poți să interacționezi cu clienții tăi la distanță, în deplină siguranță, respectând noua legislație.

Sursă foto: ARIADNEXT by IDnow